Bakkertjesopdefiets.reismee.nl

Terug naar Starnberg

We zijn vroeg opgestaan en na het ontbijt richting het station gefietst. We hadden al bekeken dan we op perron 3 moesten zijn. De trein kwam keurig op tijd en er stond nog een stel fietsers met bagage te wachten. Die moesten ook naar München. Het was erg leuk om iedere keer weer aangesproken te worden of om met "collega's " even te praten. En wie we ook spraken, allemaal hadden ze het over de slechte bewegwijzering in Italië! Allemaal kilometers verkeerd gereden ondanks navigatie enz! Wij dachten alleen maar: gelukkig ook zij!! Ar vond het wonderlijk dat we zo een 8 weken geleden de treinkaartjes via internet hadden geregeld en dat we dan in de trein stappen en daar keurig bij onze plaatsen de papiertjes vinden met gereserveerd en ons ticketnummer er op vermeld! Het eerste stuk van de treinreis voerde ons weer langs allerlei plaatsten en gebieden waar we op de heenreis doorheen gefietst hadden. We herkende kasteeltjes en mooie bergtoppen! Dus de tijd vloog voorbij. Tot net onder Bolzano en toen week de route af richting Brenner. We zijn snel door Oostenrijk en laten dan de bergen weer langzaam achter ons! We hebben lekker gelezen en naar buiten gekeken en om 14.15 waren we in München. Ar sleepte de fietsen uit de fietsen wagon en op het perron hebben we alle bagage er weer opgeladen. We hebben nog erg getwijfeld om voor Floor een mini Drindl jurkje te kopen! Toch maar niet gedaan. Toen eerst maar gauw München uit gefietst!! Weg uit de drukke warme stad met al die auto's. De Mio heeft ons via allerlei weggetjes uit München geloodst, richting de auto. Ar wilde gauw gauw weg uit de drukte en toen ik aankondigde dat ik toch wel heel erg toe was aan even een gezellig kopje koffie zei Ar alleen : straks eerst wegwezen hier! Na de stad en de drukte en...de koffie .... Zei ik tegen Ar, als je me kwijt bent dan ben ik ergens bij de eerste beste gelegenheid gaan koffie drinken! Ik hoop dat je dan ook komt! De hint werd begrepen, en natuurlijk snapte ik ook wel dat Ar zo snel mogelijk even de eerste kilometers getrapt wilde hebben en later wel ergens wilde zitten. Maar mijn benen vonden het tempo van Ar vandaag even niet meer leuk! De laatste twee dagen waren nog niet uit mijn benen verdwenen. We hadden een mooie route, goede fietswegen door een bos en erg mooi zonnig weer! Heuvelachtig maar geen gekke klimmen meer en De laatste 10 km naar Starnberg was met merendeel afdalingen, heerlijk! We hebben best wat beesten gezien al de hele reis, drie hertjes die vlak voor onze fiets overstaken, en ook verder onder weg meerdere herten, slangen,fazanten, hazen, ooievaars en eekhoorntjes en heel wat, gelukkig platgereden, ratten! We kwamen perfect bij de auto weer uit! Spannend of er geen bon op zat of dat we bv een lege accu zouden hebben en dat soort ongein, maar alles was perfect. We hebben de bagage van de fietsen gehaald en de boel in- en opgeladen en toen richting Uitgeest vertrokken. We gaan nog wel ergens overnachten, waar dat weten we nog niet. We hebben tot nu toe een prachtige reis gehad, zonder lekke banden, zonder ongelukken en we hebben elke dag weer een nieuw avontuur beleefd! Onze mooiste, in ieder geval de avontuurlijkste reis ooit!! En we zijn zo blij dat alles goed verlopen is! Nu gauw naar huis, want inmiddels is ons Floortje gaan lopen!!!

afra en george

Hoi Kanjers,
Super gedaan. Wat een geweldige prestatie en vooral een avontuur om niet te vergeten. Misschien gaat het wel naar meer smaken!
Goeie reis naar huis.

Zjaccan (collega van Arjan)

Het is echt super leuk om met jullie mee te lezen! Wat een prestatie :)! Veilige reis wee terug naar huis!

Gr. Zjaccan

Ria de Groot