Bakkertjesopdefiets.reismee.nl

Op weg naar Verona, Battalglia Terme

We hebben vanmorgen onze spullen weer ingepakt en zijn alvast op weg naar Verona gegaan. Eerst moesten we naar het einde van Lido fietsen en daar met de waterbus naar Lido Pellestrina, wat een lang ongezellig oud en smoezelig eiland is en daarvandaan op de boot naar Chioggia. Over dat gedeelte hebben we al ruim twee uur gedaan. Chioggia is een schiereiland en we hebben de Mio de route laten navigeren met daarbij aangegeven dat we op fietspaden en niet op autowegen wilde fietsen. Het was een heel gedoe om uit Chioggia te komen en uiteindelijk toch maar even over de autoweg en brug. We hebben eerst een grote gedetailleerde kaart erbij gekocht want aan het fietsroute van de Claudia Augusta hebben we nu niets meer. Het waren mooie weggetjes en door allerlei dorpjes heen, de mio gaf een mooie route, maar het schoot niet echt op. Uiteindelijk toch een gedeelte even de kaart gevolgd en toen we dat weer zat waren, weer de Mio gevolgd met de mooie route naar het hotel wat we in gedachte hadden in Baggiatelle Terme. Onderweg gingen we ergens koffie drinken en daar zaten op dat moment allerlei werklui. Wel honderd man. Dus onze koffie duurde wel even. We laden tussendoor voor de zekerheid even de Mio op dus wachten was niet zo erg. Maar na een half uur vroeg Ar nogmaals om de koffie. En na een kwartier nog een keer. Toen ging Ar naar binnen en zei " I dont know of you zink we have all ze time of ze world , maar dat hebben we niet we moeten further you know! !!" "Ja "zei Ar tegen mij, "ik ben niet gek, kom op zeg" En... toen kwam de koffie! Ik kreeg spontaan de slappe lach! Onderweg viel ons op dat bijna elk huis beveiligd was. Camera's ,hekken en honden! Sommige honden konden langs het hek het erf af. Ar reed voorop en daar werd wel naar geblaft maar je zag die honden denken" haar kunnen we wel hebben" !! Dus ik kreeg ze met een rot gang en ontblootte tanden achter mij aan. Dus dan trok met alle kracht die ik had, ik een sprint voorbij Ar!! Ik hou daar helemaal niet van! Zo een 50 km voor Padova zien we opeens een de glooiende bergen in de verte!! Heerlijk vinden we dat allebei! Dat kondigt verandering van weggetjes en mooie natuur aan!! Het is vandaag benauwd warm. Zon, maar ook veel bewolking. We hebben een hotel via Booking.com gezien en toen we daar op een uurtje afstand van zaten hebben we dat geboekt. Niet duur, maar met zwembad met bronwater! Nou dat leek ons heerlijk! We komen uiteindelijk bij het hotel aan, blijkt het een soort kruising te zijn tussen een hotel, jeugdherberg en sanatorium! Het oorspronkelijke hotel wordt nog maar voor een gedeelte gebruikt en het is echt vergane glorie, maar toch heeft het ook wel weer wat. Een bijzonder aardige vrouw die ons welkom heette. Zij vond dat ik meteen moest gaan zwemmen in het heerlijke water en Ar mocht dat zelf weten! Ik had geen keus zei ze! Spullen even naar de kamer gebracht en zwemkleding aangetrokken en vervolgens kwamen we bij het zwembad met echt heerlijk water!! 28-30 graden! We kregen een soort afgeknipte, kanarie gele lakens aangeboden als handdoek en voor over de ligbedden. Later kwam de mevrouw even vragen of we mee wilde eten? Nou dat leek ons een goed plan want een restaurant zoeken op de fiets hadden we geen zin in! Nou we boften zei de mevrouw, want er stond een streekgerecht op de kaart!! Alles is goed riep Ar al!! Maar we hadden ook keuze... " Nee hoor ,riep Ar weer, "we lusten alles!" Nou ik was wat voorzichtiger en zei tegen Ar dat hij niet wist waar hij ja tegen had gezegd..... Bruine bonen, streekworst en een gele polenta pap!! Nou ik was benieuwd! Om half acht werd er omgeroepen dat we konden eten!. Alle gasten stiefelden naar de eetzaal en daar zaten we tussen allemaal bejaarden en twee gezinnen met kinderen. De bejaarden waren daar allemaal voor de medische baden en behandelingen daar! De een nog vreemder dan de ander Onze mede gasten, kregen bij elke gang een keuze... Wij niet!! Nee Ar was overduidelijk geweest en de gastvrouwbhad de keuze al doorgegeven!! Dus Ar zag bij de buren heerlijke kazen en later gegrilde vlees en patatjes! En hij zat aan de bruine bonen en polenta pap, en worst! We kregen wel een fles wijn van het huis, dus die maakte een hoop goed, misschien zelfs wel even teveel! Zeker bij Ar die de slappe lach kreeg wat echt niet meer goed kwam!! Beneden in de gang hangt op een briefje dat je voor 5 euro een gesprek met een psycholoog kunt hebben..... Overal hangen bellen voor hulp, en we zien eigenlijk al meer typische dingen.....nu onweert regent het en bliksemt het hard buiten!! Goed sfeertje hier..... De kamer is trouwens prima!

Papenmam

Wat een verslag nu weer op de fiets hopelijk de goede weg en mooi weer tot. Snel xxxxxxxxxxpenm