Bakkertjesopdefiets.reismee.nl

In Venetie

We zijn nu sinds Dinsdag in Venetie. Ons hotel is een soort Ikea-hotel..niet echt gezellig maar we hebben er alles wat we nodig hebben. We zijn woensdag naar het oude Venetie gegaan met de waterbus. Het werkt net als de metro. Eerst wat rond venetie gevaren en daarna afgezet vlak bij het San Marco plein. Het is een imposante stad! Wat een prachtige gebouwen, pleinen, staatjes, gondels, en winkeltjes. Het is een erg leuk om dit allemaal in het echt te zien! Veel groter dan wij gedacht hadden. We hebben even rond het San Marco plein gelopen de straatjes daarom heen, maar helaas moeten we al snel bekennen dat dit helemaal niets is voor mij. Het is veel lopen en veel trappen op en af en dat een een behoorlijke mensen massa en bij 25-28 graden Op de terrasjes is het net als in Parijs ; de prijs van je drankje hangt af van de plaats op het terras. Dus toen wij de prijzen zagen van 9,- voor een kopje koffie en 15,- voor een stukje taart daarbij of 11,- voor een glas cola zijn we opzoek gegaan naar een ander terras. Tussendoor even plassen voor 1,50 per persoon. De winkels zijn ook allemaal zeer exclusief, bizar mooie schoenen, tassen en peperdure kleding! Wel erg leuk om te bekijken allemaal! Verder op een terras was het iets gunstiger en toe we ergens een broodje gingen eten, was het eigenlijk de bedoeling dat we het meenamen en buiten op gingen eten want anders moesten we het dubbele betalen, tot ze mijn krukken zag toen mochten we dan eventjes gaan zitten. We zijn nog even klein stukje verder gelopen en nog in een kerk gekeken en het muziek museum geweest en gekeken naar de schitterende gondels met zingende gondeliers. Het is een heel apart sfeertje. Omdat het ook echt warm en benauwd was wilden we eigenlijk wel lekker naar het strand of zwembad Met een dikke enkel en pijnlijke benen zijn we weer met de waterbus teruggegaan en zijn naar ons hotel gegaan om daar bij het zwembad te gaan liggen of naar het strand te gaan, het werd het zwembad.Dat was lekker koel en daar hebben we gezwommen en gelezen tot dat de muggen ons ontdekten! Duizenden!! Eerst wapperden we nog wat, maar na 50 muggenbeten had ik het wel gezien daar. Het aantal beten bij Arjan en mij was ongeveer 1 op 10. ...Ar had ongeveer 10 speldenprikjes en ik had 50 bulten! Toen we naar de kamer liepen moesten we echt wapperen met de handdoeken en mond dicht houden want we moesten echt door wolken van muggen, in de kamer aangekomen had ik er dus nog wel een stuk of 10-15 bij. Ar niet!! Vandaag zijn eerst over het eiland Venetie lido gefietst en toen zijn we naar het strand gegaan en hoewel we de zon niet heel erg veel gezien hebben, hebben we toch in onze zwemkleding lekker kunnen liggen en lezen. Er zijn hele gezellige restaurants langs het strand en daar hebben we al een paar avonden gegeten! Lekker buiten op het terras, kaarjes erbij...heerlijk genieten !