Bakkertjesopdefiets.reismee.nl

Treviso

Deze dag kunnen we het best omschrijven als niet gelukt! Hoewel.... De bedoeling om de passen omhoog met de bus of shuttle te doen en dan naar beneden en tussen de passen door te fietsen, was niet mogelijk omdat de bus niet reed en de shuttle vol was. De mevrouw van ons hotel in Castelló zei dat we ook via de hoofdweg de passen konden ontwijken en dat was wel een lange saaie weg maar hij reed wel makkelijk omdat de hele weg heel langzaam afliep. Dus hebben we besloten om via deze hoofdweg te gaan. Een andere optie is er niet echt en de passen beklimmen is gewoonweg niet te doen. We moeten alleen een stukje van de route van de Via Claudia af en zelf een route uitstippelen. Dus we hebben een plaats vlak na de passen in de mio gezet en we vertrokken. Eerst een afdaling van een paar kilometer. We zijn extra vroeg opgestaan om de bus niet te missen.... Dus we zaten vroeg op de fiets! Het was nog erg koud en dan met een vaartje naar beneden is echt fris!, dus het windjack, het boterhamzakje, kwam weer goed van pas. Na de eerste kilometers kwam er toch wel weer wat klimwerk. daar hadden we niet op gerekend en dat viel een beetje tegen. Toen de hoofdweg ingeslagen richting Treviso. Wat een beroerde, rottige weg om te fietsen!! De auto's en vrachtwagen gieren met 70-80 km per uur langs je en dat wel 50 km lang! We probeerde af en toe de alternatieve weg via de Mio te volgen maar dan belanden we binnen twee minuten in the middle of nowhere en moesten we weer omdraaien. We kwamen zelfs een paar keer in, naar mijn idee, een soort droog gevallen beekje. Allemaal losse ronde keien en niet te befietsen en steil naar beneden! Doodeng met een volgepakte fiets. We schoten af en toe wel in de lach. We zaten iedere keer van het ene uiterste:de "snelweg" in het andere " de Rimboe" Dus na een paar honderd meter op zo een pad, keerden we toch weer om! Heel frustrerend maar ons restte niets anders dan de hoofdweg! We moesten zelfs twee keer door een soort Velser tunnel! Echt niet leuk! Zo een 40 km voor Treviso zijn opeens de bergen voor ons verdwenen en wordt het een vlak landschap wat langzaam naar beneden loopt. De pluspunten van vandaag waren dat de hoofdweg inderdaad de hele weg geleidelijk afliep dus zonder moeite trapte je gauw heel wat kilometers weg, het was goed weer, we hebben de hoge bergpassen omzeild en we zitten opeens op een kleine 60 km van Venetië!!! Daar hopen we morgen of overmorgen aan te komen en kunnen daar dan hopelijk met wooi weer, lekker een paar dagen luieren en niets doen! Dus op z'n Cruijf's :zo heb elk nadeel weer zijn voordeel. Treviso is een prachtige oude stad en bij het eerste hotel waar we aanklopte was gelukkig meteen plek! Het is best een mooi maar geen duur hotel met een blinkend gepoetste marmeren hal met flink wat glimmend hout, koper en spiegels. En daar komen wij in ons fietskloffie met vieze modderschoentjes, en zanderige fietsen, ( wel droog hoor allemaal) Ik vroeg of er ook een plek was om onze fietsen neer te zetten en binnen graag, nou dat was geen probleem. Hij deed de deur open en wij met de fietsen door de prachtige hal naar een soort salon! Onze fietsen hebben nog nooit zo een luxe overnachting gehad! Wasje gedaan, lijntje gespannen dus we slapen met uitzicht op onze was!

afra george

Hoi stoere fietsers,
Wat vorderen jullie geweldig. Al gaat alles niet naar wens, petje af voor jullie doorzettingsvermogen. En wat is er niet heerlijker dan na een heerlijke douche en je wasje lekker te relaxen en 'na te genieten' van je fietstocht. Op naar Venetie.
Gr.Afra en George vanuit een regenachtig Oostenrijk.

Papen am

Wat een of day krijg wel een beetje medelijden met julliehier in het dorp al echt in de stemming Donderdag gaan Ronald en Nancy ook naar Venetië dus niet schrikken als je denkt het lijkt me kleine zusje wel vanmiddag nog even de tafels buiten geschilderd mooi geworden vond Pap morgen hopelijk een betere dag veel liefs penm xxxxxxxxxx

Marit

Bikkels zijn jullie!! Hopen op een beter dagje vandaag. Venetië schijnt inderdaad super mooi te zijn, ben benieuwd naar alle foto's en de volgende avonturen die jullie nog gaan beleven. Geniet er nog maar goed van, hier is de nazomer begonnen, vandaag is een mooi dagje met zon, 21 graden. Helaas zal ik er weinig van meekrijgen in de collegebanken op ACTA.

Veel liefs en een dikke kus!!

Jose en Arjan

Zo is het Afra!
We hebben Ventie gehaald vandaag! Jullie ook beel plezier in Oostenrijk en hopelijk komt voor jullie en voor ons het zonnetje gauw!