Bakkertjesopdefiets.reismee.nl

De Fernpass

Het gaat gebeuren vandaag! De Fernpass. Eerst naar Biberwier om daar de bagage in de bus te zetten en dan de pas over. Het regende behoorlijk dus we hebben onze overschoenen en regenjacks en handschoenen meteen aangetrokken. Heerlijk warme droge voeten de hele dag en het regenjack wat zeer dun en licht is, een soort boterhamzakje, hield ons perfect warm! Ook naar Biberwier was het al een erg mooie route met best al wat klauterwerk, en dat met volle bepakking! We waren meteen al weer blij dat we voor de pas de bagageservice geregeld hadden. We kwamen Lermoos in en reden meteen langs het hotel waar we een aantal jaren geleden tijdens de wintersportvakantie hebben gelogeerd! We zagen de Zugspitz met daarboven dat karakteristieke weerstation. Ook de skipistes waar we geskied hebben! De sportzaak waar we onze ski's hebben gekocht, leuk om dat zo allemaal op deze tocht tegen te komen.We hebben ,terwijl het de hele ochtend regende,zowaar in Lermoos in het zonnetje koffie gedronken met apfelstrudel . Dat was maar even want we hebben daarna weer in de regen verder gefietst naar Biberwier. Daar zaten nog ongeveer acht mensen te wachten op het busje. Op nog twee mensen na ging de rest met fiets en al de bus in en wij vertrokken met de fiets meteen richting de Fernpass en dat begon met een rotsachtig mountainbike pad. De fiets/mountainbike route is sinds twee jaar open en je hoeft dus niet met je fiets over de autobaan. Het was een zware maar onwijs mooie tocht! We kwamen daar weer de tandemrijders tegen met volle bepakking en die hadden het erg zwaar. We hebben onder weg even twee keer wat gedronken en gegeten en twee maal schoven de tandemrijders aan bij ons. Dat is toch wel gezellig om zo hier en daar weer een bekend gezicht tegen te komen. Bijna iedereen die we spreken gaat naar Venetië en met de meeste maak je wel even een praatje. Het klimmen vinden we mooi om te doen, de paden zijn prachtig en je hebt ongelooflijk mooie uitzichten. Het voelde echt geweldig goed om dit te kunnen doen! We wilden dit graag en het lukte en het ging goed!! Dat gaf mij wel een enorme oppepper! Na ruim anderhalf uur klimmen, ongeveer 11 km gingen we dalen. Eigenlijk kwam dit moment sneller dan we dachten! We hadden het idee dat we nog zeker 4-5 km moesten. Dalen is een hele andere inspanning! Je moet veel meer durven. Voor mijn gevoel reden we af en toe over richeltjes... En je rijdt over rotsachtige paadjes, in de regen dus het is super geconcentreerd bezig zijn! maar wat was dit een mooie toer om te doen! Smiddags kwam zowaar af en toe wat zon , maar nu is het weer mistig en het regent. Maar eigenlijk hebben we helemaal geen last van de regen gehad; we hadden het totaal niet koud en er stond helemaal geen wind! Morgen gaan we tot de reschenpas en dan gaan we daar kijken of we weer de bagage service kunnen aanvragen. Dit was onze mooiste tocht ooit!

Agnita

Wat lekker! Heerlijk dat het zo goed bevalt.
Veel plezier verder!

Heleen

Wat fijn dat het zo goed gaat, erg leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen! Hou de concentratie vast, en doe voorzichtig! Geniet ze! XXX

Jorien

Heel goed om te lezen dat jullie zo genieten! Wat een kick dat je dit weer hebt gedaan mam! Trots geniet nog maar lekker. Dikke kuss

afra george

Hoi Jose, we vinden je een echte kanjer. Super dat het hebt gedaan. Dat is genieten. Op naar de volgende! Straks raak je er nog verslaafd aan. Wij duimen voor droog weer.