Bakkertjesopdefiets.reismee.nl

Oostenrijk!! Reutte

We zijn vanmorgen vroeg opgestaan en voor onderweg nemen we bij het ontbijt altijd even een broodje mee voor onderweg. Bij alle hotels aan de Via Augusta is dat gebruikelijk. Lang niet alle winkels zijn hier vroeg open of juist een lange tijd onder de middag dicht en je moet wel altijd een broodje bij je hebben! Dus Ar vroeg vanmorgen om een plastic zakje maar kreeg toen meteen op strenge toon te horen dat er voor dat ene kadetje extra wel betaald moest worden! Nou dat vonden we onzin! Er zit op dat moment een Duits echtpaar naast ons te schransen; zo ongeveer drie keer zoveel aten als wij, en wij dan voor 1 kadetje voor onderweg 5 euro betalen, dacht het niet! Ar had zijn fietsshirt al aan en daar zitten drie achterzakken in.....dus je snapt, Ar ging met twee flinke bulten op zijn rug de eetzaal uit en bedacht dat dat misschien het beste zou zijn als we net als in de Sound of Music met het liedje; adieu, goodbye aufwiedersehen..enz en dan met zijn gezicht naar het " volk" en met een licht kniebuiginkje de zaal zouden verlaten. Brullend van het lachen zijn we naar buiten gegaan en hebben vervolgens de kamer betaald... Toen zijn we vertrokken richting Oostenrijk. Weer hadden we prachtig weer en een fantastische fietsroute! We begonnen de dag, om in de stijl te blijven, in een waarachtig Sound of Music landschap met op de achtergrond de Alpen die al dichterbij komen. We kunnen zelf al stukjes met sneeuw ontdekken! De route ging langs de Lech met zeer helder blauw water en langs het Lechfausee en de Forggensee bij Fussen, mooie fietspaden en al best wat klimmetjes! Onderweg hebben we regelmatig contact met een Nederland stel en ook met een Duits stel. Beide hebben we al eerder deze dagen ontmoet en zij gaan allebei ook naar Venetië! Je merkt dat het een geliefde route is, we komen veel "collega's" tegen met vol bepakte fietsen. We zijn uiteindelijk net onder Reutte beland en hebben daar even koffie gedronken met het Duitse stel, die op een prachtige opvouwbare Koga miyata tandem fietsen! Morgen wordt een zware dag, dan wacht ons de Fernpass! We hebben besloten dat we voor deze eerste pas onze bagage laten vervoeren. Om 13.00 uur moeten we morgen in Biberwier zijn en bij hotel Golden Lowe wordt dan de bagage gehaald en na de Fernpass kunnen we bij een ander hotel de bagage weer ophalen! We zijn erg benieuwd hoe het ons morgen zal vergaan en om het niet zwaarder te maken dan nodig is, hebben we voor deze optie gekozen. Er wacht ons over een paar dagen ook nog de Reschenpass, dus we gaan eerst op deze manier deze pass ervaren. We zitten in een goed hotel met een zeer hulpvaardige mevrouw die dit allemaal voor ons regelt en de Via Claudio organisatie belt! Perfect! Het weer ziet er voor morgen niet goed uit en ook voor de dag daarna. Maar over de afgelopen dagen mogen we niet mopperen, die waren prachtig.

Pap en mam

Wat een mooie reis lijkt ons en jullie zijn wel in goede vorm zo te lezen dikke kus xxxxxxxx

Jose

Ja we genieten, mam! Overmorgen bij Nauders fietsen waar we met pap hebben geskied!
Ps hoe is het met de bramen, die mis ik wel erg!

Pap en mam

Wat een rit we hebben nog geen rustdag vernomen Marit komt morgen dus dat word M en J gezellig Jorien heeft later gebekt maar gaat jammer genoeg niet mee ze wilde rustig met Floortje thuis blijven goed he kus van p en m xxxxxxxx

Jose

De rustdag komt zeker hoor! We zijn nu bij het mooie weer aangekomen !!

Pap en mam

Pap gaat wel plukken voor je dan kook ik ze wel de rest mag zelf doen gaan misschien volgende week met Jorien winkelen tot het volgende bericht xxxxxxxxx

Jose

Oh, wat lekker pap en mam!
Hier zijn enorm veel druiven en kilometers, kilometers appelboomgaard!! Dus als pap zin heeft om wat te plukken??