Bakkertjesopdefiets.reismee.nl

Naar Schongau / Peiting

We zijn vanmorgen vanaf het industrie-terrein vertrokken, na een zeer uitgebreid ontbijt. Eigenlijk verbaasden we ons dat zo een hotel op zo een plaats staat. Gisteravond kwamen we erachter dat we de tandenborstels en tandpasta kwijt waren, drie keer door alle tassen en zakken gezocht maar nergens te vinden. Waarschijnlijk dus laten liggen. Gelukkig kad. ik nog een borstel en met wat water poetsen kan ook geen kwaad. Worden we vanmorgen wakker en het eerste wat ik vind in ons bed... Het doosje met de tandenborstels! We begonnen met een frisse tegenwind en het was ongeveer 10 graden kouder dan gister. Later op de dag werd het al blauwer en was het heerlijk weer! We hebben heel relaxed gefietst tot ongeveer half drie en zijn toen lekker op een terras in Schongau gaan zitten, een prachtig stadje met een hele oude muur er omheen waarover je kon lopen en vandaar een prachtig uitzicht had over de Lech en het stuwmeer. Wij hebben er een stukje van gefietst maar het was niet te doen met de fiets. Vlak voor Schongau zagen we in de verte wat donker gekleurde wolken, dachten we. Maar toen realiseerde we ons dat daar de Alpen opdoemde!! Grote donkere Alpen!! We moesten even slikken!! Waar we vandaag fietsen was het in het begin nog vrij vlak en later wat heuvelachtig. Hier bij Schongau werd het wat pittiger. Op het terras in Schongau besloten we dat we daar in de buurt een hotel zouden gaan zoeken. Het hotel waar we eindelijk de nacht daarvoor zouden slapen was vlak bij en had nog een kamer vrij! Dit hotel is in Peiting, ook een heel leuk plaatsje. Vandaag ging de navigatie prima! Geen meter verkeerd gereden en dat was heerlijk. Soms is de route naar twee richtingen aangegeven, je kunt dan kiezen of je een lus maakt met wat bezienswaardigheden of je kunt zo bijvoorbeeld een slechter pad, een mountainbike pad, vermijden. De Mio geeft ook dat feilloos aan. Wat ook mooi is dat we het adres van het hotel waar we willen overnachten erin zetten en we worden ook daar zonder omweg naartoe gestuurd. En vanaf het hotel worden we ook weer naar de route geleid. Het was even puzzelen de eerste dagen maar nu gaat dat prima. Internet is hier super slecht dus morgen maar het verhaal op de weblog.