Bakkertjesopdefiets.reismee.nl

Naar Augsburg.

Vandaag zijn we op weg gegaan naar ons startpunt van de route van de Via Claudio Augusta. we hadden een prima hotel en hebben best goed geslapen en na een goed ontbijt zijn we gaan fietsen richting Augsburg. de fietswinkel ging pas om 10.00 uur open dus ik ben op mijn slappe gympen gaan fietsen en we hadden bedacht dat we eventueel wel in Augsburg een grote fietsenzaak zouden vinden. Eerst hebben we wat geklunsd met de navigatie en na 10 km fietsen waren we 2 km van het hotel af, dus dat schoot lekker op! en , we moesten zeker even wennen aan fietsen met de bepakking! Dus het begon niet vlekkeloos. Ar had al meteen het plan de auto te pakken en naar Augsburg te rijden, maar na een beetje geduld en goed kijken kwamen we verder en uiteindelijk heeft de Mio, de navigatie, ons feilloos naar het hotel in Augsburg gebracht. Het weer was prima! lekker zonnetje en niet te veel wind. Het begin was best heuvelachtig en pittig maar de tweede helft van de route was vrij vlak. na ongeveer 85 km kwamen we in Augsburg aan. We waren het ook wel een beetje zat zo voor de eerste dag. Ik reed achter Arjan aan en waren de aanwijzingen aan het begin van de route nog: Jo, over tweehonderd meter moeten we naar links, werd dat in de loop van de dag , : Jo straks links, en nog even later: Links! en vervolgens moest ik heel goed opletten want hij wees alleen nog maar met één vinger naar links of rechts... We kwamen bij ons Hotel in Augsburg centrum aan, een erg mooi hotel maar....ze hadden hopeloos last van een grote lekkage, helaas ook onze geboekte kamer, waardoor we vriendelijk werden verzocht om naar een ander hotel te gaan. Die hadden ze al voor ons benaderd en de extra kosten hoefden we niet te betalen. De receptionist is keurig meegewandeld naar het andere hotel, ik zachtjes op de fiets achter Ar en die man aan, die nog aanbood om in een drafje te gaan rennen, zodat ik langzaam kon fietsen. maar ik heb ze voorsprongetje gegeven en ben ze toen gevolgd. Het hotel waar we nu zitten is prachtig! we zitten in een luxe suite! kost bijna het dubbele van het door ons geboekte hotel, en ligt ook midden in het centrum, dus helemaal prima! We hebben alle spullen op de kamer gedumpt en zijn naar een enorme fietsen zaak geweest waar Kroone Liefting wel vier keer in past en hebben daar fietsschoenen gekocht! Ik kon kiezen uit een paar dus dat was erg makkelijk! Dames doen nog niet erg mee hier! de schoenen zijn zeer welkom en nodig want ik was vandaag al een paar keer van de trapper gegleden met mijn linkervoet en heb inmiddels al een aardige blauwe plek. Morgen gaan we naar Schongau, waar we ons laatste hotel hebben geboekt. Daarna gaan we per dag bekijken hoe de route is en hoever we komen. Zeker gezien de weersvoorspellingen leggen we geen route meer vast. Gelukkig beloofd morgen nog een prachtige dag te worden en daarna ziet het er erg ongunstig uit: zeker een paar dagen met veel regen. ook dat hoort erbij.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!