Bakkertjesopdefiets.reismee.nl

Venetië

We zijn gisteravond in een restaurant beland !! Van de buitenkant dachten we een heel simpel restaurantje, eigenlijk was het gewoon het eerste restaurantje in de buurt van het hotel. Makkelijk , lekker dichtbij. Maar wat hebben we daar overheerlijk gegeten! Bij binnenkomst zagen we al prachtig opgemaakte salades en een hele tafel met vers fruit. De salades waren in een soort ronde bar met een soort glazen vleugels er boven die met een pedaal konden zakken zodat de salades allemaal keurig bedekt werden en koel werden gehouden. Wij zaten er natuurlijk als eerste gasten die avond om 19.30 uur. We dachten eerst nog, wat sneu, we zijn vast een van de weinige gasten vanavond, maar niets was minder waar, het werd al drukker en drukker. Een zeer gezellige bediening die ons eerst een glas prosseco en een hapje van het huis aanbood. We begonnen met het saladebuffet en dat zou voor ons al een perfecte maaltijd kunnen zijn! Wat een keuze aan heerlijkheden, de gastheer raadde ons allerlei specialiteiten aan die we zeker moesten proeven! Er was van alles, salades, allerlei groenten, veel visgerechten en een verse gerookte zalm waarvoor ze eerst de messen geslepen werden! Fantastisch om te zien en zo gezellig! Toen de hoofdgerechten, alles was met evenveel zorg klaargemaakt en we hebben zelden zo heerlijk gegeten! Lekkere wijntjes erbij en zo de dag perfect afgesloten! En vandaag; we vertrokken niet zo vroeg. Eerst alvast via internet het hotel voor de vier dagen Venetië geboekt. Zag er goed uit en gunstig last minute aanbod. Toen om half elf aan het laatste stuk naar Venetie begonnen. Het was best warm, maar bewolkt weer en smiddags nog wat miezerige regen. Meteen daarna was het weer erg warm dus we konden gewoon in onze shirtjes fietsen. De bewegwijzering was wederom dramatisch!! We kwamen weer op doodlopende privé weggetjes , pas na een paar honderd meter zichtbaar, en zelfs op opgebroken wegen waarbij bij een weg er hekken stonden en er mannen aan het werk waren. Dat zou kilometers omweg tot gevolg hebben, dus vroeg Ar of we toch mochten passeren; nou nee hoor! Dus daar gingen jut en jul weer kilometers terug, de weg meteen weer goed kwijt natuurlijk. De Mio wist er ook geen raad mee en van knappe wegwijzers hebben ze hier nog nooit van gehoord! Na een koffie stop zijn we helemaal de mist in gegaan en in grote ronden gereden! Gelukkig kwam er een man naar ons toe die vroeg waar we naar toe moesten. Bleek dat deze man volgende week zelf een gedeelte van de Via Claudio Augusta wil gaan fietsen! Hij was erg behulpzaam en is zelfs een heel stuk met ons meegefietst en zo kwamen we weer op het goede spoor. We zagen nu achter ons in de verte de hoge bergen die erg mooi in het zonlicht lagen. De route van de laatste twee dagen is niet zo mooi als de dagen ervoor en eigenlijk missen we allebei de bergen en de ruigere natuur. Nadat we weer een soort snelweg moesten fietsen kwamen we eindelijk bij de grote brug naar Venetië , 7 km lang. En daarna met de boot/pont naar het eiland waar we slapen, Venetië lido. Op de boot was nog een stel fietsers uit Zwitserland die ook de Via Claudio fietsten en ook vanmorgen vanuit Treviso waren vertrokken! Ook zij hadden de balen van de bewegwijzering en hadden zelfs twee navigatie apparaten mee en een route kaart maar gingen ook meerdere keren volledig de mist in en hebben de afgelopen dagen ook uren omgereden! Bij de wegopbreking hadden zij geluk; het was bijna schafttijd voor de werklui en zo konden wij na tien minuten wachten toch tussen de hekken door. Zij hadden 60 km gereden en wij 75. De boottocht was langs Venetië en dat was zo mooi om te zien! Wat een pittoreske torentjes, mooie gebouwen en heel veel bootjes op het water! We hebben eerst even koffie gedronken en zijn toen naar ons hotel gegaan. Ons hotel zag er op het plaatje gezelliger uit dan in werkelijkheid. Maar de kamer is prima! Vanavond hebben we hier vlakbij aan het water gegeten en zo over het water is het een sprookjes achting gezicht! De ondergaande zon verlichtte de boten op de water. Morgen gaan we met de fiets zonder bagage, dat rijd nu zo superlicht, naar de oude stad. We gaan nu een paar dagen niksen en gezellig terrasjes pakken, lekker lezen en luieren!

Papen am

Na je gesproken te hebben is het toch erg leuk om het verslag te lezen genieten jullie nu maar lekker van jullie rust dagen dappere dodo's heel veel liefs pap en mam xxxxxxxxxx