Bakkertjesopdefiets.reismee.nl

Castelló En Passe parapadego

Vanmorgen was het moeilijk om de weg vanuit Trento te vinden naar de juiste richting om de route weer op te pikken. De mio gaf alleen de alternatieve route aan en dat was kilometers langs de spoorlijn. Terwijl de weer vier keer een rondje hadden gedaan en telkens weer op het zelfde plek uitkwamen zagen we een meisje ook de weg zoeken en zij vroeg ons of wij haar konden helpen met haar route, richting Vincenza. We hebben de boekjes en haar kaart naast elkaar gelegd en kwamen toen tot de conclusie dat we een heel stuk dezelfde richting op moesten dus vroeg zij of ze met ons mee mocht fietsen. We hadden haar wel gewaarschuwd dat wij ook al een poosje aan het zoeken waren en er ook niet makkelijk uitkwamen. Uiteindelijk met wat vragen hier en daar, veel gebaren taal en Italiaanse raadgevingen waar we niets van snapte kwamen we uiteindelijk richting Caldazone! De bewegwijzering is hier belabberd !! We hebben wel tien keer in de eerste dertig kilometer de grote gedetailleerde kaart erbij moeten pakken en het was een hele hele lange route omhoog! We hebben met Tamara, het meisje wat mee fietste en in haar eentje met een volgepakte mountainbike een hele lange route ging afleggen vanaf net boven de Oostenrijks Duitse grens, nog even koffie gedronken en toen is zij een andere richting opgegaan. We zijn doorgefietst tot Borgo en we probeerden daar de shuttlebus of de trein te pakken want de klim die er nu aankomt is te veel. De trein reed niet vandaag dus we moesten de shuttle zien te vinden. Toen Ar dat ging vragen aan een gewone buschauffeur zei die dat we met zijn bus mee mochten naar de top van de berg! Dat was puur geluk hebben. De fietsen schoven we in de bagagebakken onder de bus en hop de bus in! De route van de bus, ongeveer 20 km. begon nog zo dat we in eerste instantie dachten dat het eigenlijk wel makkelijk te befietsen was, maar na 5 km begon de klim....wel 15 km lang bere steil omhoog! We hebben meteen besloten om ook morgen busvervoer te regelen want deze passen waar we nu over moeten daar fiets je bijna een volle dag over en is op deze tocht echt te veel van het goede! We hopen dat dit lukt morgen want je moest van te voren aanvragen en dat ging niet per telefoon, het is zondag, dus per mail gedaan maar nog geen antwoord. We hebben nu een hotel boven op de eerste berg van de drie en we beginnen morgen dus met een kilometers lange afdaling en daarna moeten we naar een café bij de brug in Ortle staan Om 10.00. Dus we gaan extra vroeg op, want die mogen we niet missen anders komen we morgen niet verder. Deze rijd maar een keer morgen ochtend en misschien nog een keer om half vijf? Het was in tegenstelling tot de eerdere berichten, prachtig weer vandaag. Nu is er een knetterende onweer en regenbui! De bliksem is zo fel dat de electriciteit telkens een dip heeft!

Papenmam

Wat een rit wat zullen jullie lekker geslapen hebben hopelijk zijn jullie op tijd voor de bus kus en tot morgen xxxxxxxx